Hvilke resultater kan jeg forvente med tinderfotograf.no?


Sist oppdatert: 9. oktober, 2024

Fotoshoot med kunde som spør

Tidligere i år begynte jeg som Tinder-fotograf begynt å sende ut en spørreundersøkelse til kundene én måned etter de har fått nye bilder hos oss. De første har nå svart, og jeg vil dele de første resultatene med dere alle.

Et regneark med kolonnene 'Tidsstempel' og 'Hvordan har antall matcher endret seg etter nye bilder?', hvor det er en liste over datoer og tidspunkter med kommentarer om endringer i antall matcher på en Tinder-profil.

Sammendrag

  • Kundene opplevde i snitt en 108% økning i antall matcher.

  • Ingen av kundene opplevde dårligere respons på meldinger.

  • 70% av kundene fikk flere dater.

Hvordan er undersøkelsen utført?

Spørreundersøkelsen er et Google-form som blir sendt ut på e-post til kundene én måned etter de fikk nye bilder. Kundene blir informert om at spørreundersøkelsen er helt anonym, slik at de kan gi ærlig tilbakemelding. Vi informerer også om at resultatene kan brukes i markedsføring. Vi spør de ikke om navn, e-post, eller annen personlig informasjon i undersøkelsen, slik at anonymiteten ivaretas. Undersøkelsen sendes til alle kunder, uavhengig av kjønn eller hvor bildene ble tatt.

Spørsmål og svar-valg i undersøkelsen

Vi stilte de følgende spørsmål, der de har følgende svarmuligheter:


1. Hvordan har antall matcher endret seg etter nye bilder? Velg svaret som du synes passer best basert på ditt eget cirka estimat:

  • Jeg har fått færre matcher enn før

  • Jeg har fått cirka like mange matcher som før

  • Jeg har fått cirka 10% flere matcher

  • Jeg har fått cirka 25% flere matcher

  • Jeg har fått cirka 50% flere matcher

  • Jeg har fått cirka dobbelt så mange matcher

  • Jeg har fått cirka 3 ganger så mange matcher

  • Jeg har fått cirka 4-5 ganger så mange matcher

  • Jeg har fått cirka 6-9 ganger så mange matcher

  • Jeg har fått cirka 10+ ganger så mange matcher

  • Jeg vet ikke / ikke relevant for min situasjon

2. Hvordan har samtalene endret seg etter nye bilder?

  • Matchene virker mer responsive på meldinger

  • Matchene virker mindre responsive på meldinger

  • Det har vært cirka det samme

  • Jeg vet ikke / ikke relevant for min situasjon

3. Hvordan har dine nye bilder påvirket antall dater du får?

  • Jeg har fått færre dater enn før

  • Jeg har fått cirka like mange dater som før

  • Jeg har fått flere dater enn før

  • Jeg vet ikke / ikke relevant for min situasjon

Ekskludering av 2 personer

12 personer har svart på undersøkelsen så langt. 2 av dem hadde aldri brukt dating-apper før og de nevnte dette i en kommentar. De hadde derfor ikke noe grunnlag til å sammenligne hvor mange matcher de har fått før mot etter fotoshooten. De valgte derfor “jeg vet ikke / ikke relevant for min situasjon” på alle relevante spørsmål. Jeg eksluderer derfor svarene deres i analysen her. Jeg ekskluderer dem fordi vi er avhengige av et sammenligningsgrunnlag. Hjelper nye bilder og profiltekst eller ikke? Om de aldri har brukt dating-apper før de tok fotoshoot med oss, så kan de ikke hjelpe oss med å svare på akkurat dette. Etter å ha ekskludert disse, står vi igjen med 10 respondenter.

  1. Hvordan har antall matcher endret seg etter nye bilder?

  • 7 av 10 fikk en økning i antall matcher.

  • 2 personer opplevde ingen forskjell i antall matcher.

  • 1 person opplevde å få færre matcher.


Hvor mange flere matcher fikk de i snitt?

  • 2 personer økte antall matcher med 4-5 ganger.

  • 4 personer doblet antall matcher.

  • En person økte matchene med 25%.

Vi vet ikke hvor mange færre matcher personen som opplevde en nedgang fikk. For å være så konservative som mulig i analysen, antar vi at denne personen halverte antallet matcher etter fotoshooten. Selv om dette scenariet er svært usannsynlig, sikrer vi en etisk og rettferdig analyse ved å bruke det som et utgangspunkt. La oss med denne antagelsen kalkulere:

Gjennomsnittlig økning i antall matcher:

Økning = ((1 x -0.50) + (2 x 0.00) + (1 x 0.25) + (4 x 1.00) + (2 x 3.50))/10 = 0.128 = 108%

I formelen representerer tallene antall personer, og økningen er oppgitt som faktorer av hvor mye antall matcher har økt. Kundene får i snitt en 108% økning i antall matcher. Med andre ord betyr dette mer enn en dobling av matcher etter bare én måned. Dette er et konservativt anslag, siden vi antar her at kunden som fikk færre matcher fikk halvert antall matcher.

2. Hvordan har samtalene endret seg etter nye bilder?

Av disse 10 personene indikerer:

  • 4 at matchene virker mere responsive på meldinger.

  • 5 personer opplever at samtalene har vært omtrent det samme.

  • 1 person forteller at de ikke vet / at det ikke er relevant for deres situasjon.

Ingen opplevde mindre respons på meldingene.

3. Hvordan har dine nye bilder påvirket antall dater du får?

Av disse 10 personene indikerer

  • 7 at de har fått flere dater enn før.

  • 1 at de har fått færre dater enn før.

  • 1 at de ikke vet / at det ikke er relevant for deres situasjon.

  • 1 at de har fått like mange dater som før.

70% opplever å få flere dater enn før.

Oppsummering og diskusjon

Noen får en kjemperespons etter nye bilder, med hele 4-5 ganger så mange matcher. De fleste opplever en god generell positiv respons etter nye bilder, med litt over en dobling av antall matcher og flere dater. Men noen få opplever ingen forskjell. En person opplevde verre resultater. Det er vanskelig å vite hvorfor denne ene personen fikk dårligere resultater etter nye bilder. Kanskje nye og bedre bilder førte til at personen ble mere kresen enn før, og derfor likte færre profiler. Eller kanskje det var en generell reduksjon i dating-app aktivitet den måneden. Kanskje hadde vedkommende allerede svært gode bilder, og de nye var ikke en forbedring. Det er vanskelig å vite. Selv med enkelte variasjoner, viser undersøkelsen at de fleste opplever en markant forbedring i sin datingopplevelse.

til hovedsiden